Tre torsdags tips: negle

Efter at have bidt negle i en lang periode er jeg endelig stoppet. Der gik en uge i næsten euforisk lykke, hvor jeg gik og glædede mig til at mine negle blev lange og stærke, før virkeligheden gik op for mig. Lange smukke negle, som dem på billedet, kommer ikke af sig selv. Eller jo, det gør de, men ikke uden lidt arbejde, så derfor har jeg fundet tre tips til at få lange negle:

naturligt lange negle
1. Dine negle er ikke en værktøjskasse
Selvom jeg tit gjorde det før, og stadig kommer til det, så er dine negle hverken pincet, skruetrækker, eller skabt til at åbne ting med. Stop med det samme med at bruge dine negle til noget som helst, der minder om fysisk arbejde. Det vil lade dem vokse sig stærke, uden at spalte og knække, for det er tit overbelastning af neglepladerne, der gør at de flækker eller revner.

2. Negleolie
Negleolie er det der kan få dine negle til at gå fra acceptable til helt fantastiske. Du skal bare smøre et par dråber på neglebåndene hver aften, det giver både flottere, og stærkere negle, samt blødere neglebånd. Man kan i bund og grund bruge hvilken som helst olie man vil, så længe den er vegetabilsk, dvs kommer fra planter, men jeg anbefaler selv mandelolie, det er den olie jeg har haft de bedste resultater med.

negleolieblå glitter marble
3. Brug neglelak
Det lyder måske lidt selvmodsigende, at det at lægge et lag lak på neglene gør dem pænere, eller længere, og neglelakken kan heller ikke gøre noget i sig selv, uanset hvad producenten skriver (som fx FNUG gør). Det lakken til gengæld kan gøre er, at den får en til at lade være med at pille i neglene, da man ikke kan se hverken små revner, el lign, og det lader neglen gro sig lang uden at man “opdager noget”. Bum, så har man lange negle.

Jeg håber at i kan bruge disse tips til noget, de har i hvert fald hjulpet mig, og hvis i sidder inde med et trick som os andre ikke kan undvære så skriv det i kommentarerne.

2 thoughts on “Tre torsdags tips: negle

    • Mange tak, jeg er glad for at du syntes om dem. Ligesom alt andet er negle også individuelt, og jeg har heller ikke fundet den perfekte længde endnu, for nogen gang må de gerne være lidt kortere, andre gange lidt længere. Det vigtigste for mig er også som du siger, at have sunde negle 🙂
      Xoxo Lærke

      Like

Skriv et svar

