MAC Russian Red dupe

Follow my blog with Bloglovin

IMG_1901.JPG
Kig lige på hende. Er det ikke det perfekte look? Smuk hud, diskret øjenmakeup og mat rød læbestift. Jeg syntes det er noget af det flotteste. Selvom der er mange der ikke er enige med mig, så syntes jeg at røde læber er for alle, det handler bare om at finde den tone der passer til ens hud, men det skriver jeg meget mere om en anden dag. I denne omgang skal det nemlig handle om den røde læbestift.

IMG_1850-1.JPG
Min første røde læbestift var den smukke Russian Red fra MAC. En klassiker, der sikkert får mange makeuphjerter til at banke lidt hurtigere. Farven er den perfekte mellemtonede røde, hverken for orange eller for pink, og derfor er det en god begynderfarve hvis man vil se om man er til røde læber. Til gengæld er prisen ikke for begyndere, for selvom der findes læbestifter til langt over 165 kr, er det stadig en del at smide efter en læbestift, for at finde ud af om man er til røde læber. Derfor har jeg fundet et godt alternativ til ca. 70 kr,  hos Matas, nemlig Rimmel Kate Moss Lasting Finish Lipstick, i farven 111 Kiss of Life.
På armen kan man se at farven på Russian Red er lidt mere intens end Kiss of Life, men ikke noget særligt og jeg tror at det er en smagssag, hvilken en der er pænest, da nogen foretrækker en mere, og andre en lidt mindre, intens farve. Den eneste store forskel på dem er at man godt kan mærke hvilken læbestift man har på. Russian Red er nemlig langt mindre sticky end Kiss of Life, og det føles ikke som om man har læbestift på.

IMG_1873-1.JPG Russian Red til venstre, Kiss of Life til højre
Da jeg testede holdbarhed og afsmitning, lod jeg læbestifterne stå på egen hånd, uden hjælp fra hverken lipliner eller pudder, og faktisk klarer Russian Red sig dårligst når det gælder om at blive på læberne, som man kan se på billedet. Jeg lavede den første test fem minutter efter at jeg havde taget dem på, og der klarede Kiss of Life sig bedst, og efter en halv time var resultatet klart. Den intense farve i Russian Red bliver ikke siddende så godt som Kiss of Life, selvom den ikke er helt så klistret.

Når det kommer til holdbarheden klarer de sig igen lige godt. Jeg har tjekket og tjekket igen, og jeg kan ingen forskel se. Begge læbestifter sidder perfekt efter seks timer, med lidt te og snacks ind i mellem. Det er først ved aftensmaden, at de begge to må give op inderst på læberne. Kanterne er stadig er fine, der er ingen der klarer sig bedre end den anden, og læberne er hurtigt fyldt ud igen.

Min dom må være at ligegyldigt om man er nybegynder, eller dagligt går med rød læbestift, så vinder rimmel. Den er enten den bedste, eller lige så god som MAC, på alle punkter, undtagen konsistensen på læberne, og den klistrede følelse forsvinder efter ca et kvarter, og er ikke i nærheden af at være sticky som fx en fugtgivende læbestift. Selvom MAC’s umiddelbart ser kraftigere ud på armen, så er der ikke den mindste forskel så snart den kommer på læberne, og med prisen, og at den smitter af, så er dyrt ikke lig med godt, i denne omgang.
Jeg må dog erkende at min favorit stadig er MAC, selvom jeg jo godt kan se at der ingen forskel er. Men hvad f*****, en dyr læbestift skal der jo til, en gang i mellem.

-Lærke

Skriv et svar

